allenaweissinger@gmail.com allenaweissinger@gmail.com .

allenaweissinger@gmail.com

اشتباه هايي كه مي توانيم در بازاريابي سوشيال مديا مرتكب شويم !

يك كسب و كار همانند يك انسان براي موفقيت و رسيدن به اهداف اش بايد استراتژي هاي مخصوص به خود را داشته باشد. شبكه هاي اجتماعي بازوي خوبي براي معرفي يك كسب وكار يا محصول هستند به شرط آنكه دچار اشتباهات مهلك و غيرقابل جبران نشويم. درادامه قصد داريم به ۵ اشتباه رايج درباره شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي آنها براي شما بازگو كنم تا با اين موارد بيشتر آشنا شويد و احتياط هاي لازم را دراين زمينه به كاربگيريد.

اولين اشتباه، نداشتن برنامه‌ريزي براي فعاليت در شبكه هاي اجتماعي :

قبل از شروع به فعاليت در شبكه هاي اجتماعي نيازمند يك برنامه دقيق، جامع و استراتژي درست هستيد. سپس نياز به توليد محتوا و فعاليت مستمر ودائمي هستيد. برروي رقبايتان تحقيق و پژوهش كنيد، اهداف را پيدا و تمام منابع توليد محتواي خود را استخراج كنيد. در آخر لازم است كه يك برنامه مشخص فراهم آوريد كه طبق آن فعاليت مستمر داشته‌باشيد.

دومين اشتباه، نبود يك نويسنده براي توليد محتواي مستمر و دائمي :

لازم نيست يك نويسنده حرفه اي يا يك كپي رايتر تمام عيار را براي توليدمحتواي شبكه هاي اجتماعي خود استخدام كنيد. بلكه وجود يك نفر دست به قلم و البته خوش ذوق براي نوشتن پست هاي شما نيز كفايت مي كند. شروع كارخود را آسان بگيريد.

سومين اشتباه، فعاليت در همه شبكه هاي اجتماعي :

بزرگترين اشتباه كسب وكار و برندها، فعاليت در همه شبكه هاي اجتماعي به اميد جذب كاربر بيشتر و البته نشان دادن پرقدرت بودن برندخودشان هستند غافل از اينكه اشتباه بزرگيست ! قبل از فعاليت درشبكه هاي اجتماعي ، بازار هدف خود را مشخص كنيد و سپس شروع به فعاليت كنيد.

چهارمين اشتباه، مديريت شبكه هاي اجتماعي بر دوش يك نفر است :

بزرگترين اشتباه يك كسب وكار اينست كه مديريت ، بارگذاري محتوا و توليد محتواي شبكه هاي اجتماعي را برعهده يك نفر مي گذارد. غافل از اينكه تك تك كاركنان و كارمندان شما مي توانند منابعي از توليد محتوا باشند. كافيست هركدام آنها روزي يك ساعت براي پيشرفت صفحات شبكه هاي اجتماعي شما وقت بگذارند، آنوقت تاثير شگرف آن را مي بينيد.

آخرين اشتباه، دربرابر كاربران شنونده خوبي نبودن :

همان طور كه مي دانيد براي حفظ يك رابطه درست دوستي، لازم است تا شنونده خوبي دربرابر حرف هاي دوستانتان باشيد و اگر مشكلي ميان شماو دوستتان است، آنها را به سرعت حل و فصل كنيد. درفضاي مجازي و البته شبكه هاي اجتماعي نيز وضع همين است. شما بايد شنونده خوبي دربرابر نظرات، پيشنهادات و انتقادات دنبال كنندگان خود باشيد تا بتوانيد از طريق آنها به اصلاح هرچه بيشتر خود كمك كنيد.

اين را فراموش نكنيد كه اشتباه در هرمرحله از كسب وكار و توسعه آن اتفاق مي افتد، اما مهم آن است كه از اشتباهات پيش آمده درس گرفته و آن را در اسرع وقت اصلاح كنيد.

منبع:اينج

برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۰۵:۴۳ توسط:allen weisinger موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :